Posted by Liana Manjaku on 1:54 PM

Set Kehamilan ~ Permulaan yang Hebat Buat Ibu dan Bayi

ANDA TELAH DISAHKAN HAMIL?? TAHNIAH!! MESTI BERMACAM-MACAM PERKARA YG BERMAIN DI FIKIRAN ANDA KAN? MANA UNTUK PERSIAPAN MENYAMBUT "ORANG BARU" TAK LAMA LAGI....DENGAN PILIHAN HOSPITAL UNTUK BERSALIN LAGI...PERUBAHAN FIZIKAL YG AKAN DIALAMI DAN BERMACAM-MACAM LAGI...JANGAN TERLALU STRESS DAN MENYESAKKAN KEPALA ANDA DENGAN SEMUA PERKARA ITU YA....INSYAALLAH SEMUA AKAN DAPAT ANDA SEDIAKAN DAN ATASI AS U GO A LONG THE WAY...JALANILAH SAAT 40 MINGGU KEHAMILAN ANDA DENGAN PENUH RASA SYUKUR DAN PENUH KECERIAAN. JANGAN LUPA EMOSI ANDA AKAN MEMBERI KESAN KEPADA DIRI ANDA DAN JUGA BAYI DI DALAM KANDUNGAN.


Gambar sekadar hiasan... Penjagaan emosi bagi ibu mengandung amat dititik beratkan bagi perkembangan baby di dalam kandungan...




PEMAKANAN yang seimbang dalam diet seharian ibu mengandung amat perlu dititikberatkan kerana kini anda tidak lagi makan untuk diri sendiri tetapi juga untuk bayi di dalam kandungan anda. Amalan pemakanan yg sihat dan seimbang amat penting untuk mengekalkan kesihatan ibu agar tidak menghidapai penyakit seperti darah tinggi dan diabetes di kala hamil dan pemakanan yg sihat juga amat penting untuk tumbesaran yg diperlukan oleh bayi dalam kandungan anda.

Justeru itu, pemilihan suplemen tambahan di kala hamil juga amat penting dan pengambilan suplemen ini secara tidak langsung dapat membekalkan ibu dan bayi nutrisi yg diperlukan. 

"Apa kata anda mencuba Set Kehamilan yg mengandungi kombinasi hebat suplemen Shaklee? Suplemen semulajadi yg dijamin halal dan selamat untuk ibu dan bayi di dalam kandungan" 

Untuk trimester pertama kami cadangkan anda mengambil :

B Complex 
Dapat mencegah dan merawat anemia, membantu pembentukan sel darah merah yg sihat , melancarkan peredaran darah, melegakan sakit kepala, pening, migrain dan muntah-muntah.
Baik diamalkan sebagai salah satu langkah untuk mengelakkan ibu dari terkena darah tinggi dan diabetes tatkala hamil. Juga merupakan "happy vitamin" yg akan memberikan mood yg ceria kepada ibu dan mengelakkan ibu daripada beremosi dan murung kerana emosi boleh memberi pengaruh yg buruk kepada janin. Juga membantu membekalkan tenaga kepada ibu hamil.

Vita-Lea
Multivitamin dan Multimineral (12 vitamin & 7 mineral) yang dapat memberikan tenaga kepada ibu terutamanya yg mengalami alahan teruk di awal kehamilan. Diformulasikan dengan zat besi yg dapat membantu bagi ibu-ibu yg mengalami masalah HB rendah ketika hamil. Jangan dipandang remeh ya permasalahan HB rendah di kala hamil kerana ia boleh menyebabkan pendarahan yg serius di saat anda akan bersalin kelak dan seterusnya boleh membahayakan nyawa anda dan bayi anda. Ibu hamil yg mengalami masalah HB rendah ini juga selalunya akan kelihatan pucat, lesu dan tidak bermaya.

Chewable Vita C
Berupaya untuk mempertingkatkan tahap imun ibu dan sekaligus mengelakkan ibu dari risiko terkena jangkitan penyakit seperti demam dan selsema. Mencantikkan dan menganjalkan kulit ibu hamil kerana Vitamin C dapat membantu penghasilan kolagen. Ibu hamil juga berhak untuk kelihatan cantik dan bergaya yer...

OsteMatrix
Sangat penting kerana bayi akan menyerap banyak kalsium dari ibunya. Itulah sebabnya sering terjadinya kebas-kebas, kekejangan, gusi berdarah, gigi longgar dll akibat kekurangan kalsium. Setiap satu tablet OsteMatrix ibarat satu gelas susu dan tablet OsteMatrix amat mudah untuk ditelan dan tiada bau. 

trimester 2 & 3
Untuk trimester ke-2 ibu-ibu mengandung di sarankan mengambil tambahan Omega Guard, selain daripada B Complex, Vita-Lea, Chewable Vita C dan Ostermatrix.


Omega Guard
Asid Lemak Omega-3 tersangat penting untuk kesihatan ibu dan janin. Kajian ada menunjukkan bahawa Asid Lemak Omega-3 penting untuk mengelakkan kelahiran pra-matang dan berupaya untuk mengelakkan dari terjadinya pre-eklampsia. Kekurangan Asid Lemak Omega-3 sewaktu hamil boleh mengakibatkan seseorang ibu itu akan mengalami kemurungan dan boleh menjadi semakin teruk selepas bersalin (post-partum deression). Asid Lemak Omega-3 ini juga penting selepas kelahiran untuk penghasilan susu ibu.  Asid Lemak Omega-3 dikatakan penting untuk perkembangan sistem imun bayi dan jika kekurangannya boleh mengakibatkan bayi mendapat gangguan fizikal dan mental kerana kekurangan sistem kekebalan tubuh. DHA tersangat penting untuk perkembangan otak janin.




Manakala untuk mana-mana trimester anda boleh mengambil ESP (Energizing Soy Protein) sebagai tambahan, bekalan protein lengkap untuk kehamilan.

Untuk konsultasi jangan segan utk pm/sms/whatsapp:-

Saya sedia untuk membantu :)















Salam Sayang Daripada Ummi Husna & Khalis