Posted by Liana Manjaku on 7:30 AM
Tahukah anda... Protein AMAT diperlukan oleh ibu mengandung?



Apakah kepentingan protein kepada ibu dan bayi?


  1. Protein penting untuk perkembangan otak bayi. Otak bayi mula berkembang seawal persenyawaan berlaku lagi! Seperti yang kita tahu, otak manusia terdiri daripada sel dan sel pula dihasilkan daripada PROTEIN! Maka adalah penting untuk ibu mendapatkan protein berkualti tinggi dari saat ibu tahu telah berbadan dua, bagi memastikan perkembangan otak bayi berlaku dgn baik sekali.
  2. Protein sangat penting untuk pembentukan otot. Selain membantu dalam proses kelahiran, protein juga diperlukan untuk membina otot bayi. Tanpa disedari, ibu hamil biasanya kehilangan otot akibat kurang senaman dan pergerakan. Dengan pengambilan protein yang mencukupi, ibu dapat mengurangkan kehilangan otot ini.
  3. Protein membantu meningkatkan sistem imun badan si ibu. Ramai yang tidak tahu, selain vitamin C, protein juga sangat bagus untuk menguatkan imuniti kita. Malah, protein lebih mudah dicerna oleh ibu hamil dan bayi yang dikandung.

Sekarang kita dah pun tahu kepentingan PROTEIN kepada ibu mengandung. Ada banyak sumber protein yang boleh diperolehi drp pemakanan kita, contohnya daging seperti ayam, lembu, kambing.. Kekacang, telur, tempe juga tinggi kandungan proteinnya. Namun sumber protein drp haiwan tak elok diambil dlm kuantiti yg banyak disebabkan kandungan lemak yg tinggi. Selain tu, cara memasak juga selalunya menghapuskan khasiat yang terkandung dalam makanan kita. Ini kerana protein mudah rosak jika diproses dengan suhu yang tinggi.

Sebagai alternatif, ibu boleh dapatkan sumber PROTEIN yang bermutu tinggi daripada ESP Shaklee. Apakah kelebihan dan keunikan ESP Shaklee ini yang membuatkan ia sumber protein terbaik ?




Perbezaan Shaklee


  • Energizing Soy Protein (ESP) ini membekalkan 14 gram non-GMO protein soya berkualiti tinggiyang mengandungi semua asid amino yang diperlukan tubuh termasuk 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan sendiri oleh tubuh.
  • Energizing Soy Protein membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam selepas diminum kerana ia mengandungi 5 jenis vitamin B yang diperlukan tubuh serta kalsium separuh daripada jumlah keperluan tubuh.
  • Insofalvones pula meningkatkan fungsi jantung,tulang,payu dara dan prostat. Kajian juga menunjukan soya dapat mengimbangi kitaran hormon semasa proses menopaus.
  • ESP ini dihasilkan di bawah kawalan IPP (Identity Preservation Program) bermakna penghasilan kacang soya dipantau ketat pada setiap peringkat dari penanaman sehinggalah sampai kepada pengguna.
  • Diproses dengan air (bukan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isofalvones
  • Dijamin Halal. Tanpa laktosa,kolesterol dan bebas kafien. 
Jom kita lihat testimoni ESP:

Khasiat ESP ini telah terbukti dan diakui sendiri oleh ibu-ibu yang konsisten mengambilnya sewaktu hamil. Ini antara testimoni yang dapat dikongsikan:


"Kulit baby cantek... My baby boy dah 5 bulan, tapi kulitnya masih tulus mulus mcm newborn... Tak tau laa kalau dah lasak nnt akan berparut pula... Untuk mommy pula, of course beri tenaga, cantikkan kulit & beri sumber protein secukupnya untuk bayi di dalam kandungan..." 
~ Pn. Arnie

"kulit baby sya bersih n takde ruam2 wpun bdn dia smgt. sya consume masa preggy smpi la hari ni. skrg baby sya dh 4 bln." 
~ Pn. CT Shamin

"alhamdulilah kulit bby sy cantik n tiada masalah sgt....sy start ambil esp mse kndungan 5 bln smpai skrg bby nk msuk 4 bulan....kulit mamanye pn lembut...papa yg tegur..x tipu tau....hehehhehe...." 
~ Pn. Eyna 


Siapa yang tak teruja bila baca pengakuan ikhlas ibu-ibu ini kan.. Jika berminat mencuba ESP mahupun sebarang suplemen Shaklee, boleh dapatkan daripada saya.


P/s: Selain ESP, terdapat juga set kehamilan yang tidak kurang hebatnya ;)





*****************************************************************

♥ FB Personal: Liana
♥ Website: manjakusayang
♥ FB Page: Manjakusayang
♥ Email : manjakusayang@ymail.com
♥ Call/SMS/WhatsApp : 013-2092001

♥ COD Area: Petaling Jaya, Kota Damansara,  Sg Buloh,  Taman Tun Dr Ismail (KL), PJ New Town, KLCC, Jalan TAR, Kuala Lumpur.

****************************************************************


credit : hebatkan.blogspot.com