Posted by Liana Manjaku on 12:31 AM
Menyusu badan menjadi pilihan ibu-ibu masa kini...  Adakah anda sebahagian daripada ibu-ibu yang menyusu atau Breastfeeding Mother?

Apabila tibanya Bulan Ramadhan perkara yang menjadi kegusaran anda adalah untuk membuat persediaan secukupnya agar stock susu untuk anak tidak merundum. Persediaan pelbagai "back-up" pelan bagi menhadapi sebarang kemungkinan stock susu tidak mencukupi. 

Umumnya ibu yang menyusu memang diberi kelonggaran dalam Islam untuk berbuka puasa dengan syarat-sarat yang dibenarkan oleh syarak. Namun, jika anda membuat persediaan yang rapi, InsyaAllah tiada masalah untuk anda berpuasa penuh di bulan Ramadan yang mulia ini.



Apa yang saya ingin kongsikan di sini ialah Set Penyusuan Shaklee yang saya ambil. Alhamdulillah saya masih lagi menyusukan anak saya yang ke-2 yang kini sudahpun 1 thn 8 bulan... Dan puasa kali ni memang amat bermakna kerana saya masih boleh menyusukan anak walaupun setelah seharian berpuasa. Yang paling best air susu sentiasa ada serta semakin pekat dan anak semakin kerap meminta susu... Alhamdulillah...


Untuk Bulan Puasa ini saya tambah dengan Perfomance Drink agar saya kekal bertenaga dan tidak merasa dahaga walaupun seharian berpuasa.


Pengambilan B-Complex, Vitalea, Alfalfa, Vita-C,  dan Energizing Soy Protein boleh dimulakan dari sekarang bagi menyediakan stok EBM yang mencukupi. Performance Drink pula amatlah sesuai di ambil semasa berbuka dan bersahur dalam bulan puasa, pada hari-hari yang panas atau ketika ibu berasa kurang sihat.




Anda boleh hubungi saya untuk mendapatkan produk-produk ini.

Pasti memberi lebih banyak kebaikan, terutama kepada ibu yang sibuk dan sering keletihan agar anda terus kekal bertenaga tanpa menjejaskan stok EBM walaupun anda berpuasa.

Email : manjakusayang@ymail.com
Call & Whatsapp & SMS ; 013-209 2001




Salam Sayang Daripada Ummi Husna & Khalis
Categories: ,